Statystyki
- Odwiedziny: 2038198
- Do końca roku: 277 dni
- Do wakacji: 84 dni
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU
7.00-7.30 | Zabawy w kącikach zainteresowań, tematyczne, konstrukcyjne, podejmowane spontanicznie i inspirowane przez nauczyciela. |
7.30-8.00 | Ćwiczenia wyrównawcze, indywidualne i w małych zespołach wspierające rozwój dziecka, prowadzenie obserwacji pedagogicznej, praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00-8.10 | Czynności porządkowe w sali. |
8.10-8.40 | Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. |
8.40-9.00 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
9.00-9.20 | Śniadanie. |
9.20-9.30 | Czynności higieniczne po śniadaniu. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych. |
*9.30-10.00 | I zajęcie dydaktyczne (w małych zespołach lub z całą grupą), wynikające z programu wychowania przedszkolnego, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci i pobudzające rozwój w różnych sferach rozwojowych (mowa, myślenie, sprawność manualna, wrażliwość estetyczna, muzyczna) realizowane w oparciu o podstawę programową. Obserwacje dzieci. |
10.00-11.00 | II zajęcie dydaktyczne - realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego**- J. angielski |
11.00-11.10 | Przygotowanie do wyjścia do ogrodu |
11.10-11.50 | Pobyt w ogrodzie. (czas pobytu uzależniony od pogody). Obserwacje przyrodnicze, zabawy na powietrzu, zabaw badawcze, doświadczenia przyrodnicze, techniczne. Zabawy spontaniczne i organizowane z wykorzystaniem zabawek, sprzętu ogrodowego, sportowego. |
11.50-12.00 | Powrót z ogrodu, czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
12.00-12.30 | Obiad. |
12.30-12.45 | Czynności higieniczne po obiedzie. |
12.45-13.30 | Odpoczynek dzieci, relaksacja przy muzyce, kwadrans na bajkę, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, w kącikach zainteresowań, praca indywidualna, wyrównawcza. |
13.30-14.00 | Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub w ogrodzie przedszkolnym, indywidualna praca stymulująca lub korekcyjno- kompensacyjna. Zajęcia dodatkowe |
14.00-14.10 | Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
14.10-14.30 | Podwieczorek. |
14.30-17.00 | Zabawy dowolne i organizowane w sali i w ogrodzie wynikające z zainteresowań dzieci. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach. Obserwacje dzieci. |